بخشایش

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

بخشایش

آنا یوردوموز


برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه قائم بخشایش

إِنَّا عَرَ‌ضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا

ما بر آسمانها و زمین و کوههای عالم (و قوای عالی و دانی ممکنات) عرض امانت کردیم (و به آنها نور معرفت و طاعت و عشق و محبّت کامل حق یا بار تکلیف یا نماز و طهارت یا مقام خلافت و ولایت و امامت را ارائه دادیم) همه از تحمّل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند و انسان (ناتوان) آن را بپذیرفت، انسان هم (در مقام آزمایش و اداء امانت) بسیار ستمکار و نادان بود (که اکثر به راه جهل و عصیان شتافت.)   (احزاب – 71)

روز جهارشنبه 1393/02/03 جشن عبادت دانش آموزان آموزشگاه قائم (عج) بخشایش با حضور ریاست محترم تبلیغات شهرستان هریس حاج آقا حمیدی ، کارشناس محترم اداره آموزش و پرورش هریس جناب آقای مردانیان ، مدیریت مجتمع آقای محمودی و جمعی از اولیاء دانش آموزان این آموزشگاه در زینبیه شهر بخشایش برگزار شد.

این مراسم معنوی با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید توسط دانش آموز هادی سیف اللهی آغاز گردید و سپس مدیریت آموزشگاه قائم برادر علیرضا فراهی ضمن عرض خیرمقدم بحضور میهمانان و اولیای دانش آموزان و تبریک این روز خجسته به دانش آموزان عزیز در خصوص جشن معنوی مطالبی را بیان فرمودند:

دوش ديـدم  كـه ملايك در ميخانه زدند            

گـل آدم بـسرشتند و بـه پيمانه زدند

سـاكـنـان حـرم سـتر و عـفاف ملكوت          

بـا مـن راه نـشين  بـاده مستانه زدند

آسـمـان بـار امـانـت   نتوانست كشيد              

قـــرعـه كــار بـه نـام مـن ديـوانه زدند

«تکلیف از ریشه کلفت گرفته شده و این کلمه ریشه عربی دارد به معنی رنج و مشقت. و چرا با رسیدن به سن بلوغ به انسان مکلف گفته می شود؟ این مطلب ریشه در طبیعت انسان دارد ، طبیعت انسان میل به رفاه و آسایش دارد و انسان با قدم گذاشتن بر دایره تکلیف بایستی با کمک نیروی اراده بر طبیعت آسان گرای خود غلبه کند و ...»

بعد در خصوص اهمیت نماز و سجده در مقابل ایزد منان و انتخاب دوست مطالبی بیان شد.

سپس گروه سرود آموزشگاه برنامه خود را اجرا نمودند و بعد حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حمیدی رئیس تبلیغات شهرستان با بیانات خود در خصوص جشن عبادت حاضرین مجلس را مستفیض فرمودند.

بعد از سخنرانی حاج آقا حمیدی دانش آموز رضا فلاحی سوگندنامه جشن عبادت را قرائت نمود و سپس به کلیه دانش آموزان پایه سوم راهنمایی لوح یادبود و جوایز معنوی اهداء گردید و همچنین از شورای دانش آموزی و نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری آموزشگاه نیز با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.

در نهایت با پذیرایی از حاضرین جلسه جشن عبادت سال 93 آموزشگاه قائم با نثار صلوات به پایان رسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:بلوغ ، سن بلوغ ، تکلیف ، سن تکلیف ، جشن تکلیف ، مدرسه قائم بخشایش, ساعت 1:39 توسط نادر بخشایشی |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


بخشایش یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان هریس واقع شده‌است. جمعیت این شهر، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، بالغ بر 8000 نفر می‌باشد که از این جهت، سومین شهر پرجمعیت شهرستان هریس و سی و چهارمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ برای bakhshayesh محفوظ می باشد.
پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشایش

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب